محمود ملاکی و محسن عمرانی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر، طی ابلاغیه ای جهت اخذ آخرین دفاعیات به شعبه ۷ دادسرای بوشهر، احضار شدند. از این شهروندان خواسته شده که ظرف مدت ۵ روز از زمان درج ابلاغیه در سامانه ثنا در این شعبه حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، محمود ملاکی و محسن عمرانی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر، به دادسرای این شهر احضار شدند.

براساس احضاریه ای که در تاریخ ۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ صادر و به آنها ابلاغ شده است، از این شهروندان خواسته شده که ظرف مدت ۵ روز از زمان درج ابلاغیه در سامانه ثنا جهت اخذ آخرین دفاعیات خود در شعبه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر حاضر شوند.

در این گزارش آمده است: «آقای ملاکی و آقای عمرانی در یک هفته اخیر، دو بار به دادگاه احضار شده اند، یکی از پرونده ها نهاد بازداشت کنند اطلاعات سپاه و در دیگری وزارت اطلاعات می باشد.»

آقایان ملاکی و عمرانی در روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند و نهایتا در روز سه شنبه ۳۱ خرداد، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بودند.

لازم به ذکر است؛ روز پنجشنبه ۲۶ خرداد، در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ادارات آموزش و پروش بسیاری از شهرها دست به تجمع زدند. در این میان تجمعات معلمان شماری از فعالان صنفی بازداشت شدند.

هرانا پیشتر با انتشار گزارشی به جمعبندی اعتراضات معلمان و فرهنگیان کشور در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه پرداخته بود.

پیشتر آقای ملاکی و آقای عمرانی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه امسال در پی اعتراض سراسری معلمان شاغل و بازنشسته سراسر کشور، توسط نیروهای امنیتی در بوشهر بازداشت شدند. آقای ملاکی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه امسال با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. آقای عمرانی نیز در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه امسال آزاد شد.
محمد ملاکی آذرماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب بوشهر به دو سال ممنوعیت از تدریس و ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

پس از بازداشت ده‌ها فعال صنفی در جریان این تجمع سراسری، دبیر کل سازمان ملل متحد طی گزارشی در قالب ۱۳ محور، نسبت به گونه های مختلف نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی شهروندان از جمله معلمانی شد که به دلیل استفاده از حق آزادی بیان و شرکت در تجمع‌های مسالمت‌آمیز بازداشت شده اند.

 

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها