عدم رسیدگی پزشکی و تعلل

روز یکشنبه ۲ مردادماه، یک زندانی زن در زندان وکیل آباد مشهد در پی عدم رسیدگی پزشکی و تعلل در اعزام به بیمارستان جان خود را از دست داد. این زندانی شنبه شب ۱ مردادماه، در پی وخامت حال به بهداری زندان منتقل شده و پس از انجام معاینه سرپایی به داخل بند بازگردانده شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱، یک زندانی زن در زندان وکیل آباد مشهد در پی عدم رسیدگی پزشکی و تعلل در اعزام به بیمارستان جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی “اعظم پاکدل، حدودا ۴۰ ساله” توسط هرانا احراز شده است.

این زندانی سومین سال از دوران محکومیت خود را از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در زندان وکیل آباد مشهد سپری می‌کرد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “خانم پاکدل پیشتر به دلیل تحمل دردهای شدید دو بار به بیمارستان اعزام شده بود و پزشکان متخصص علت این درد را وجود توده های سرطانی در معد‌ه اش تشخیص داده بودند. علیرغم تاکید پزشک خارج از زندان مبنی بر انجام مراحل شیمی درمانی، هیچ اقدامی در جهت معالجه وی صورت نگرفت و حتی در زندان از دسترسی به داروهایش محروم بود.”

این زندانی شنبه شب ۱ مردادماه، به دلیل وخامت حال به بهداری زندان مراجعه کرده بود، اما در بهداری پس از انجام معاینه سرپایی به وی گفته بودند مشکل خاصی ندارد و او به داخل بند بازگردانده شده بود.

فوت این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر توسط رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها