زندانی سیاسی

مسعود مسعودی، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را از بابت پرونده ای که در دوران حبس برای وی گشوده شده، در زندان شیبان اهواز سپری میکند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسعود مسعودی، زندانی سیاسی در حال تحمل حبس در زندان اهواز است.

به گفته یک منبع مطلع روز شنبه ۱ مردادماه دادستانی اهواز با آزادی مشروط این زندانی سیاسی موافقت کرده است و اکنون دادگاه باید در این خصوص تصمیم گیری کند.

دوران محکومیت ۱۰ ساله این زندانی سیاسی در بهمن ماه سال گذشته به پایان رسیده است اما وی از بابت پرونده ای که در دوران حبس برای او گشوده شده به اتهام توهین به رهبری به ۲ حبس زندان دیگر محکوم شده است.

مسعود مسعودی غرملکی (مرق ملکی) ساکن مسجد سلیمان در سال ۱۳۹۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. گفته میشود که او در برای اخذ اعتراف اجباری تحت فشار و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

وی پس از مدتی به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و تشکیل گروه معاند نظام» به تحمل ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشدی یعنی ۱۰ سال حبس برای وی قابل اجرا بود.

آقای مسعودی در طول دوران تحمل حبس پدر و مادر خود را از دست داده اما با این وجود از اعزام به مرخصی و شرکت در مراسم خاکسپاری آنها محروم مانده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها