پخش اعترافات اجباری

به تازگی ویدئویی از اعترافات اجباری فردی با هویت نامشخص که بر اساس اظهاراتش مدعی است، یکی از معترضان به حجاب اجباری در ماجرای اتوبوس بی آر تی، توسط رسانه های رسمی منتشر شده است. در ویدئو مورد اشاره که مشخص نیست تحت چه شرایطی ضبط شده است، نام سپیده رشنو به عنوان دیگر فرد حاضر در درگیری اشاره میشود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به تازگی ویدئویی از اعترافات اجباری فردی با هویت نامشخص که بر اساس اظهاراتش مدعی است، یکی از معترضان به حجاب اجباری در ماجرای اتوبوس بی آر تی، توسط رسانه های رسمی منتشر شده است.

در ویدئوی مورد اشاره که مشخص نیست تحت چه شرایطی ضبط شده است، نام سپیده رشنو به عنوان دیگر فرد حاضر در درگیری اشاره میشود. همچنین این شخص سهم آمر به معروف در ایجاد این درگیری و جراحت را منکر شده و خود را عامل اصلی این رویداد عنوان می کند.

اواخر تیرماه امسال ویدئویی از درگیری در یکی از اتوبوس های بی آر تی در فضای مجازی منتشر شد که نشان میداد شخصی به بهانه “امر به معروف” اقدام به دخالت در نحوه پوشش یک زن جوان کرده است. شماری از حاضران با آمر به معروف که قصد فیلمبرداری از معترضان به دخالت او را داشت، درگیر شده بودند.

بدنبال انتشار این ویدئو، خانم رشنو توسط نیروهای پلیس بازداشت شد. هرانا در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱، طی گزارشی به احراز هویت سپیده رشنو پرداخته بود.

هرانا همچنین در تاریخ ۱ مردادماه امسال، در گزارشی به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خانم رشنو در بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند الف-یک پرداخت.

پیشتر یک منبع مطلع از وضعیت وی به هرانا گفته بود: «خانم رشنو تنها یکبار طی تماسی کوتاهی با نزدیکان خود اعلام کرده که بازداشت شده است اما تماسی با خانواده خود نداشته است. همچنین به خانواده گفته شده که پرونده سپیده رشنو در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین تحت بررسی قرار دارد.»

سپیده رشنو، متولد ۱۳۷۳، دانشجو، ساکن یکی از خوابگاه های دانشجویی در تهران و اهل خرم آباد است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها