اعزام زهرا صفایی به بیمارستان خارج از زندان

زهرا صفایی، زندانی سیاسی نیمه شب گذشته در پی وخامت حال از بند زنان زندان اوین به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد. خانم صفایی علیرغم دستور پزشک، از رسیدگی درمانی و بررسی وضعیت سلامت به صورت ماهانه محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱:۳۰ بامداد روز چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱، زهرا صفایی، زندانی سیاسی از بند زنان زندان اوین به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد.

خانم صفایی با علایمی همچون درد در ناحیه پشت و قفسه سینه، تعرق و سرخ شدن صورت به بهداری و سپس با وخامت حال به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد. به گفته یک منبع مطلع تاکنون خانواده این شهروند از وضعیت سلامت وی بی اطلاع هستند و این امر موجب افزایش نگرانی آنان شده است.

این منبع نزدیک به خانواده در این خصوص به هرانا گفت: «پزشک معالج پس از عمل جراحی دستور چک آپ ماهانه او را داده است، اما این تجویز طی یک سال گذشته تنها دو بار با موفقیت انجام شده است. در آخرین معاینه در اردیبهشت ماه نیز همین تاخیرها موجب عصبانیت و اخطار پزشک درباره وضعیت سلامت خانم صفایی شد. همچنین او پس از عمل جراحی فقط سه ماه داروهای مورد نیاز خود را دریافت کرده است.»

خانم صفایی شهریورماه سال گذشته به دلیل بیماری قلبی چندین بار به بیمارستان اعزام شده و نهایتا تحت عمل جراحی آنژیو قرار گرفته و پیش از پایان مراحل درمانی به زندان بازگردانده شد. زهرا صفایی در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه امسال علیرغم تعیین وقت قبلی به دلیل مخالفت وی با انتقال با دستبند و پابند از اعزام به بیمارستان محروم شده بود.

روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه امسال مسئولان زندان قرچک ورامین از انتقال یکباره تمامی زندانیان سیاسی به زندان اوین خبر دادند.

در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۸ زهرا صفایی و دختر وی پرستو معینی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. زهرا صفایی اواخر فروردین ۹۹ با پایان بازجویی‌ها از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند.

خانم صفایی در تاریخ ۸ تیرماه با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد و در تاریخ ۵ مردادماه پس از حضور در دادسرای اوین با افزایش ۱۰ برابری میزان وثیقه (سه میلیارد تومان) مواجه شده و در نتیجه بازداشت و روز دوشنبه ۶ مرداد به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

وی سرانجام بهمن ۹۹، توسط شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدمهدی شهمیرزادی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و به اتهام توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. محکومیت خانم صفایی در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد.

زهرا صفایی پیش از این نیز بازداشت و زندان را در سابقه خود دارد. او در سال ۸۵ بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود. وی همچنین در دهه شصت به عنوان فعال سیاسی مدتی را در زندان سپری کرده بود. پدر خانم صفایی معروف به “حاجی صفایی” یکی از بازاریان سرشناس تهران بوده که در سال ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق اعدام شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها