اسماعیل عبدی در زندان کچویی

اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان طی روزهای گذشته برخلاف رعایت اصل تفکیک جرائم به بند نظامی زندان کچوئی کرج منتقل شد. آقای عبدی علیرغم گذشت بیش از دو ماه از دستور پزشک بهداری زندان مبنی بر اعزام به مرخصی درمانی، از رسیدگی مناسب پزشکی و یا اعزام به مرخصی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسماعیل عبدی، طی روزهای گذشته پس از سه ماه بلاتکلیفی از بند قرنطینه زندان کچوئی کرج به بند نظامی این زندان منتقل شد.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این فعال صنفی معلمان به هرانا گفت: «مشکلات ریه و بیماری آسم آقای عبدی پس از ابتلای سال گذشته به کرونا در زندان تشدید شده است. با این حال همچنان دادستانی تهران با اعطای مرخصی درمانی موافقت نکرده است.»

وی همچنین از معده درد شدید، بی حسی مزمن در ناحیه دست ها و پاها، فشار خون بالا و درد زانو رنج میبرد. اردیبهشت امسال، پزشک بهداری زندان دستور اعزام اسماعیل عبدی به مرخصی درمانی را صادر کرد، اما کماکان و باوجود موافقت زندان کرج و دادگستری برای اعطای مرخصی درمانی، دادستانی تهران با این امر موافقت نکرده است.

آقای عبدی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه در اعتراض به عدم پذیرش درخواست اعاده دادرسی خود و همچنین صدور احکام امنیتی برای فعالان صنفی، دست به اعتصاب غذا زد. در ششمین روز از اعتصاب غذای این زندانی، وی از زندان مرکزی کرج به زندان کچویی این شهر منتقل شد و نهایتا در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه به اعتصاب خود پایان داد.

پیشتر یک منبع از وضعیت این زندانی هرانا گفته بود: «هیات نظارت عنوان کرده بود که در خوشبینانه ترین حالت، ارجاع پرونده اسماعیل عبدی به دیوان عالی کشور مستلزم سه سال زمان است؛ امری که اعتصاب غذای اسماعیل عبدی را در پی داشت. همچنین از روز چهارم اعتصاب، وی به مدت ۱۰ روز از حق برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم بود و اعمال این محرومیت ها به دستور دادستانی صورت گرفته بود.»

اسماعیل عبدی در تاریخ ششم تیرماه ۱۳۹۴ زمانی که برای پیگیری علت ممنوع الخروج بودن خود به دادسرای اوین مراجعه کرده بود پس از ساعت ها بازجویی، بازداشت شد. وی پس از گذشت ۶ ماه از بازداشت در اسفندماه همان سال توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به شش سال حبس که ۵ سال از آن قابل اجرا بود، محکوم شد.

این معلم زندانی در تیر ماه سال ۱۳۹۰ با استناد به ماده ۵۰۰ (تبلیغ علیه نظام) و ۵۰۵ (ارتباط با دول متخاصم)، به ده سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده بود. اردیبهشت‌ماه ۹۹ حسین تاج وکیل مدافع آقای عبدی، از ابلاغ مجدد حکم ۱۰ سال حبس تعلیقی برای موکلش خبر داد.

اسماعیل عبدی در حالیکه ماه های پایانی دوران محکومیت ۵ سال زندان خود از بابت پرونده پیشین را سپری می کرد، سال ۹۹ با اجرای حکمی مواجه شد که در سال ۹۰ صادر و به حالت تعلیق در آمده بود.

آقای عبدی که در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۹۹ بدون هماهنگی قبلی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود، شبانه به بهانه عدم صدور حکم انتقال توسط امین وزیری، دادیار ویژه زندانیان سیاسی به بازداشتگاه کلانتری کرج منتقل شد. اسماعیل عبدی صبح روز بعد با دستبند و پایند و در ماشین‌های انتقال زندانیان متهم به جرایم خشن به دادسرای کرج و نهایتا ساعت ۲۱:۳۰ همان روز به صورت موقت و تا زمان انتقال به زندان اوین بازگردانده شد؛ اما مجددا در تاریخ ۲۶ اسفندماه که به بهانه انتقال به زندان رجایی شهر کرج، از زندان اوین خارج شده بود، ابتدا به دادسرای کرج منتقل شده و شب را در بازداشتگاه یکی از کلانتری‌های کرج سپری کرده و نهایتا در تاریخ ۲۷ اسفند به زندان مرکزی کرج انتقال یافت.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها