چاقو خوردن فرزند نوجوان

یک مرد در شیراز در کشمکش روند جدایی از همسرش، فرزندخوانده ۱۶ ساله خود را با چاقو مجروح کرد و سپس مورد ضرب و شتم قرار داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک نوجوان پسر ۱۶ ساله، با ضربات چاقو مصدوم شد.

به گفته یک منبع مطلع این نوجوان، محمدامین.خ ابتدا با چاقو زخمی شده و مجددا مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

این منبع در خصوص این رخداد به هرانا گفت: “ضارب (ع.ف) سابقه ضرب و شتم همسرش را داشته به همین دلیل با شکایت او مواجه و بازداشت شده بود. نهایتا همسرش در ازای دریافت حق طلاق، رضایت میدهد و ع.ف آزاد میشود. حالا که آزاد شده در انتقام از شکایت همسر و واگذاری حق طلاق به سراغ فرزندخوانده اش در پارک رفته و پس از آنکه با چاقو زخمی اش کرده، سوار ماشین کرده و آنجا هم دوباره مورد ضرب و شتم قرارش داده و نهایتا دو ساعت بعد رهایش کرده است.”

مغایر با میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان، زنان ایرانی تقریبا در تمامی جنبه‌های زندگی خانوادگی ازجمله ازدواج، طلاق، حضانت و سرپرستی فرزند با تبعیض مواجه هستند. این نابرابری در حقوق میتواند زمینه های بروز و یا افزایش خشونت علیه زنان به ویژه خشونت خانگی را در پی داشته باشد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل پیشتر نابرابری در ازدواج را برخلاف ماده ۲۳.۴ میثاق بین‌المللی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارزیابی کرده بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها