ضرب و شتم ارکان پالانی جاف

ارکان پالانی جاف، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج، روز سه شنبه ۱۱ مردادماه، در هنگاه اعزام به بیمارستان خارج از زندان، توسط زندانبانان مورد ضرب و شتم قرار گرفت‌.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ارکان پالانی جاف، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج توسط زندانبانان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

یک منبع مطلع با بیان اینکه ضرب و شتم این زندانی در هنگام اعزام به بیمارستان به دلیل طرح پرسش او از زندانبانان بابت اینکه به کجا منتقل خواهد شد، صورت گرفته است، به هرانا گفت: “آقای پالانی جاف که از مشکلات کلیه، معده و روده ناشی از اعتصاب غذا رنج میبرد، پس از بازگشت از اعزام درمانی در این خصوص علیه زندانبانان شکایت کرده است. ضرب و شتم او توسط حدود ۱۰ زندانبان صورت گرفته است.”

ارکان پالانی جاف از روز جمعه ۲۰ خرداد در پی خلف وعده مسئولان دادسرای اوین مبنی بر آزادی مشروط و اعزام به مرخصی این زندانی و همچنین عدم رسیدگی پزشکی به بیماری پروستات وی در زندان رجایی شهر کرج با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زد. آقای پالانی جاف در تاریخ ۳۰ خرداد ماه، توسط پرسنل زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. پرسنل زندان با ضرب و شتم اقدام به باز کردن لب‌های دوخته شده این زندانی کردند. او نهایتا روز پنجشنبه ۹ تیر ماه ۱۴۰۱، همزمان با اعزام به مرخصی به اعتصاب غذای خود نیز پایان داد.

ارکان پالانی جاف پیش از این نیز در اعتراض به مخالفت چندین باره با اعزام به مرخصی اعتصاب غذا کرده و توسط ماموران زندان در سلول انفرادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

آقای پالانی جاف در سال ۱۳۹۵ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب به اتهام همکاری با داعش به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. این امر در حالی است که به گفته یک منبع مطلع نیروهای امنیتی قصد بازداشت برادر وی را داشته‌اند اما علیرغم عدم همکاری آقای پالانی با داعش، وی را بازداشت و به حبس محکوم کرده‌اند.

ارکان پالانی جاف، ۲۸ ساله اهل شهرستان سرپل ذهاب است که هم اکنون در سالن ۱۱ زندان رجایی شهر کرج در حال تحمل حبس است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها