۲۴ ساعته یک متهم به همراه کودک ۱۲ ساله اش

یک زن متهم که همراه با دختر ۱۲ ساله اش در زندان وکیل آباد مشهد محبوس است، به مدت ۲۴ ساعت با دستبند و پابند به تخت بسته و همراه با فرزندش در بهداری این زندان نگهداری شد. بازداشت این دختر دوازده ساله همراه با مادرش در پی درگیری با مامور و تنها به دلیل حضور این کودک در محل وقوع جرم صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان حقوق بشری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک متهم به نام سحر.ف به مدت ۲۴ ساعت در بهداری وکیل آباد مشهد همراه با پابند و دست‌بند به تخت بسته شده است.

یک منبع مطلع با بیان اینکه در مدت مذکور دختر ۱۲ ساله این شهروند در بهداری زندان نگهداری شده است، به هرانا گفت: “علاوه بر این، سحر در بهداری زندان توسط زندانبانان مورد آزار روانی قرار گرفته است. همچنین با وجود آنکه رندان مشهد دارای بند کانون برای نوجوانان است، این کودک در کنار مادرش و سایر زندانیان در بند ۱ زندان وکیل آباد محبوس است.”

این منبع مطلع با اشاره به اینکه برخورد مورد اشاره در شیفت مریم حاج خزیمه، زندانبان و  منیره صاحبکار، پزشک بهداری، صورت گرفته است، افزود: “مریم حاج خزیمه به همراه دو تن دیگر از زندانبانان به اسامی یلدا ثانی و فریبا حاتم پور برخورد توهین آمیز با زندانیان داشته و حتی آنها را مورد ضرب و شتم قرار میدهند. از سوی دیگر زهرا رحمانی‌ رییس بهداری هیچگونه واکنشی به این رویداد نشان نداده است.”

این متهم حدود بیست روز پیش، به همراه دختر ۱۲ ساله اش در ترمینال مشهد به دلیل درگیری با ماموران بازداشت و به بازداشتگاه اداره پلیس آگاهی این شهر منتقل شد. آنها پس از چند روز نگهداری در این بازداشتگاه به زندان وکیل آباد مشهد انقال یافتند.

بازداشت این دختر دوازده ساله همراه با مادرش در پی درگیری با مامور و تنها به دلیل حضور این کودک در محل وقوع جرم صورت گرفته است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها