بازداشت پنج شهروند

امروز سه شنبه ۲۵ مردادماه، پنج شهروند در مهاباد توسط نیرو های امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، امروز سه شنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱، پنج شهروند در مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هویت این شهروندان، “امیر بایزیدی‌آذر فرزند مصطفی، شهرام بایزیدی‌آذر فرزند طاهر، کامبیز بایزیدی‌آذر فرزند طاهر، چیا پیرزاد فرزند طاهر اهل روستای لج از توابع مهاباد و جلال محمودی فرزند سعید و اهل روستای گوگ تپه مهاباد” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، بازداشت این شهروندان بدون ارائه حکم قضایی همراه با تفتیش منزل و محل کار آنها صورت گرفته است.

در اسن گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “نیروهای امنیتی پس از بازداشت آقای محمودی در محل کار وی، برخی از وسایل شخصی او از جمله لپ تاپ و تلفن همراه وی را ضبط کرده و با خود برده‌اند.”

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

همچنین امیر بایزیدی آذر در تاریخ ۲۷ دی‌ماه ۹۹، بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات مهاباد منتقل شد. او نهایتا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام “تبلیغ علیه نظام ” به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تأیید شد. وی روز ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰، جهت اجرای حکم به زندان مهاباد منتقل شد. وی ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰، با پایان دوران حبس از زندان مهاباد آزاد شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها