ضرب و شتم خدیجه مهدی پور

خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان ایلام نگهداری می شود، طی روزهای اخیر توسط تعدادی از زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر، خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی در زندان ایلام، توسط شماری از زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی با بیان اینکه “این اولین بار نیست که خانم مهدی پور در سایه عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، توسط زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار می گیرد”، به هرانا گفت: “خدیجه همچنین در دوران حبس، به اتهام «توهین به مقدسات» با گشایش پرونده جدیدی روبرو شده است. به علاوه به مدت یک ماه از امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده و نزدیکان خود نیز محروم شده است.”

خانم مهدی پور که از مشکلات گوارشی شدید رنج میبرد، در تاریخ ۷ تیرماه از زندان ایلام به مرخصی درمانی کوتاه مدت اعزام شد و مورخ ۱۱ تیرماه، با پایان ایام مرخصی به زندان ایلام بازگشت.

پیشتر هرانا در گزارشی از عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت خدیجه مهدی پور خبر داده بود. پیش از این، خانم مهدی پور پس از تعلل بسیار در انتقال وی به بیمارستان علیرغم بروز یک لکه سیاه در چشم، نهایتا در تاریخ ۱۴ دیماه ۱۴۰۰، به بیمارستان خارج از زندان اعزام و پس از دریافت عینک و قطره چشمی، به زندان بازگردانده شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها