ضرب و شتم معصومه عسکری

معصومه عسکری، معلم بازنشسته و زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج، توسط ۸ نفر زندانیان جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفت. عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و نگهداری زندانیان سیاسی در کنار زندانیان جرائم عمومی و خشن، پیش از این نیز بارها باعث بروز درگیری و بروز خطرات جانی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، معصومه عسکری، معلم بازنشسته و زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج، توسط زندانیان متهم به جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 یک منبع مطلع با اعلام این که معصومه عسکری بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان کچویی کرج نگهداری می شود، به هرانا گفت: «وی حدود ۴ روز پیش، توسط ۸ تن از زندانیان جرائم خشن، بطور هماهنگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت، خانم عسکری که از بیماری‌های اعصاب و روان، کلیوی، کبد و دیابت رنج میبرد، مسئولان زندان نیز از اعزام وی به پزشکی قانونی امتناع می کنند.»

هرانا پیشتر طی گزارشی در تاریخ ۱ دی‌ماه ۱۴۰۰، از انتقال یکباره خانم عسکری از زندان اوین به زندان کچویی کرج خبر داده بود. معصومه عسکری دلیل بیماری های متعدد، روزانه چندین قرص مصرف میکند پس از انتقال یکباره به دلیل همراه نداشتن وسایل خود، به مدت ۲ روز از دسترسی به دارو و به مدت ۳ روز اجازه تماس تلفنی نداشت.

خانم عسکری در تاریخ ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام و مدتی بعد به بند زنان زندان اوین بازگشت. اعزام به مرخصی استعلاجی این معلم بازنشسته علیرغم صدور دستور پزشکی قانونی مبنی بر دوری از زندان، به دلیل عدم تایید امین وزیری، دادیار ویژه ناظر بر زندانیان سیاسی، به مدت ۴ ماه به وقفه افتاده بود.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۱ مردادماه ۹۷ در جریان اعتراضات خیابانی در تهران بازداشت، به زندان قرچک منتقل و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

معصومه عسکری در آذرماه ۹۷ یک بار دیگر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از یک ماه بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، در تاریخ ۱۲ دیماه به بند زنان این زندان منتقل شد.

وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در دادگاه تجدید نظر عیناً تایید شد.

معصومه عسکری معلم بازنشسته و تنها سرپرست پسر ۱۷ ساله‌اش است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها