شاپور احسانی راد به زندان اوین

شاپور احسانی راد، فعال کارگری که چندی قبل از زندان تهران بزرگ به مرخصی درمانی اعزام شده بود، علیرغم ناتمام ماندن مراحل درمان جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. آقای احسانی راد اخیرا تحت عمل جراحی پیوند قرنیه چشم قرار گرفته و بازگشت وی به زندان مغایر با دستور پزشک است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۳۰ مرداماه ۱۴۰۱، شاپور احسانی راد، فعال کارگری به زندان اوین منتقل شد.

آقای احسانی راد اخیرا تحت عمل جراحی پیونده قرنیه چشم راست قرار گرفته و بازگشت وی به زندان مغایر با دستور پزشک است. چشم چپ وی نیز قرار بود به زودی تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

همچنین آقای احسانی راد طی ابلاغیه ای در تاریخ ۷ شهریورماه جهت پرونده جدیدی که در زندان علیه وی گشوده شده به شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی فشافویه احضار شده است.

این فعال کارگری در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه به دلیل حال نامساعد جسمی و درد در ناحیه کمر از زندان تهران بزرگ به مرخصی درمانی اعزام شده بود.

شاپور احسانی راد در تاریخ ۷ مردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا در ۱۲ شهریورماه ۹۸ با تودیع قرار کفالت از بند عمومی زندان اوین آزاد شد.

این فعال کارگری مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به استان سیستان و بلوچستان محکوم شد. او همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به مدت دو سال از عضویت در احزاب، گروه ها و دسته جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم مدتی بعد در مرحله تجدیدنظر تایید شد. او نهایتا در تاریخ ۲۷ خرداد ۹۹، در منزل شخصی خود واقع در ساوه جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان منتقل شد.

شاپور احسانی راد، نماینده اخراجی کارگران کارخانه پروفیل ساوه، از اعضای هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است. این فعال کارگری پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها