یاسمین حنیفه طباطبایی آزاد شد

یاسمین حنیفه طباطبایی زندانی سیاسی سابق، با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. وی در تاریخ ۸ مردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یاسمین حنیفه طباطبایی از زندان اوین آزاد شد.

آزادی خانم حنیفه طباطبایی، با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و دویست میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی وی صورت گرفته است.

این زندانی سیاسی سابق، در تاریخ ۸ مردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد.

اتهامات مطروحه علیه وی “رهبری گروه های معاند نظام، اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی” عنوان شده است.

خانم حنیفه طباطبایی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است. وی پیشتر در تاریخ ۷ آبان ماه ۹۸ در شهرستان آباده واقع در استان فارس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او پس از انتقال به بازداشتگاهی در شیراز و تفهیم اتهام توسط دادستان استان فارس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. پرونده خانم طباطبایی مجددا در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین مورد بررسی قرار گرفت. وی نهایتا با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات یاسمین حنیفه طباطبایی در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد. وی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور، تبرئه و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری، ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ های سیاسی و انجام ۴ ماه کار اجباری در خانه سالمندان محکوم شد. گفته می‌شود این حکم نهایتا پس از تسلیم به رای و عدم اعتراض به رای صادره به ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت. خانم حنیفه طباطبایی در تاریخ ۶ مهرماه در پی احضار به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۶ ماهه خود به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد. او نهایتا با پایان دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد.

یاسمین حنیفه طباطبایی،  متولد ۱۳۷۴ و زندانی سیاسی سابق است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها