تایید وجود پدیده کف‌ خوابی در زندان‌ های

رئیس سازمان زندان‌ ها با بیان اینکه در برخی از زندان ها، تعداد زندانیان بیشتر از تخت های موجود است، وجود پدیده کف‌ خوابی در زندان‌ های کشور را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، رئیس سازمان زندان‌ ها وجود پدیده کف‌ خوابی در زندان‌ های کشور را تأیید کرد.

غلامعلی محمدی اظهار داشت که در برخی از زندان ها تعداد زندانیان بیشتر از تخت های موجود در زندان است. او مدعی شد که در راستای رفع این معضل، «توسعه زندان ها و تعدیل جمعیت کیفری» در اولویت قرار گرفته است.

در اغلب زندان های کشور زندانیان تازه وارد برای استراحت، باید تخت‌ها را هفتگی و یا روزانه از وکیل بندها اجاره کنند و اگر پول نداشته باشند باید به کف خوابی روی آورند. در برخی از زندانهای کشور کمبود فضا باعث شده است که حتی برخی از زندانیان، همجوار سرویس های بهداشتی کف خوابی کنند. کف خوابی و کمبود فضا در زندان موضوعی است که هرانا بارها طی گزارشات متعددی به آن پرداخته است.

پیشتر هوشنگ پوربابایی، وکیل پایه یک دادگستری در این خصوص گفته بود؛ «یک زندانی باید از حداقل‌های امکانات در زندان بهره‌مند باشد، حتی ارائه خدمات اولیه به زندانی‌ها یکی از وظایف اصلی سازمان زندان‌ها است که باید آن را انجام دهد. سازمان زندان‌ها اجازه ندارد به دلیل مشکلات مالی و بودجه‌ای ارائه خدماتی که برعهده خودش است را به کسانی که دارای سابقه بالایی هستند (وکیل بندها) بسپارد و آنها در قبال این کار از زندانی‌ها پول بگیرند، چرا که این کار باعث می‌شود زندانی‌ها و خانواده‌های آنها دچار مشکلات فراوانی شده و برای کاری که اصلا قانونی نیست درگیر مسائل مالی شوند.»

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها