حکم اعدام برای ضارب ماموران نیروی انتظامی

متهم به قتل نگهبانان و مضروب کردن ماموران انتظامی خیابان طالقانی تهران، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، متهم به قتل نگهبانان و مضروب کردن ماموران انتظامی خیابان طالقانی تهران، به اعدام محکوم شد.

رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، قاضی صلواتی اعلام کرد: «متهم به اتهام محاربه و افساد فی الارض به علت قتل ۴ نفر در شهریار و شروع به قتل ۵ مامور نیروی انتظامی در خیابان طالقانی تهران ، مستند به مواد ۲۷۹، ۲۸۱ و بند الف ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی به اعدام محکوم می شود.»

براساس این گزارش، این متهم در روزهای ۶ و ۷ خردادماه امسال مرتکب ۴ فقره قتل و مضروب کردن ۵ مامور نیروی انتظامی در خیابان طالقانی تهران شده بود.

پیشتر در تاریخ ۲۴ مردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده این ضارب مأموران انتظامی در خیابان طالقانی و متهم به قتل نگهبانان شرکت کشتی رانی در شهریار به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شده بود.

گفتنی است، در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده این متهم، نماینده دادستان با بیان اینکه اتهام اصلی متهم محاربه و افساد فی‌الارض و ایجاد رعب و وحشت مردم با سلاح گرم است، گفت: “متهم با یک قبضه سلاح گرم «کلت کمری» اقدام به تیراندازی در خیابان طالقانی تهران کرد که منجر به جراحت افسران انتظامی مستقر در محل شد. متهم قبل از انجام این اقدام، با حضور در شرکت کشتیرانی شهرستان شهریار ۴ نفر از نگهبانان این شرکت را به قتل رساند به طوری که به سمت هر مقتول نیز یک تیر خلاصی شلیک کرده است.”

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها