رها عسکری زاده فعال حوضه زنان

رها (راحله) عسکری‌ زاده، روزنامه نگار، عکاس و فعال حوزه زنان، امروز شنبه ۱۲ شهریورماه، جهت تحمل دوران محکومیت دو ساله خود راهی زندان اوین شد. وی روز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه، جهت تحمل دوران محکومیت خود به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، رها (راحله) عسکری‌ زاده، روزنامه نگار، عکاس و فعال حوزه زنان جهت تحمل دوران محکومیت دو ساله خود راهی زندان اوین شد.

غزل عسکری زاده خواهر این شهروند با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشته است: “خواهرم رها عسکری زاده روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱، به زندان اوین فراخوانده شد و صبح امروز برای تحمل دو سال حبس وارد زندان شد.”

خانم عسکری‌ زاده، پیشتر نیز جهت تحمل دوران محکومیت خود به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود.

رها عسکری زاده روز پنجشنبه ۷ آذرماه ۹۸ هنگام خروج از ایران در فرودگاه بین المللی خمینی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

مامورین امنیتی پس از بازداشت ضمن مراجعه به منزل شخصی وی و همچنین منزل خانواده‌اش به تفتیش این دو منزل پرداخته و تعدادی از وسایل شخصی او از جمله تعدادی کتاب و سی دی، عکس، هارد و لپ‌تاپ خواهر او را ضبط کرده و با خود بردند. خانم عسکری زاده نهایتا در تاریخ ۱۰ دیماه ۹۸ با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

رها عسکری‌ زاده در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع تبانی” به ۲ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در گروه‌های سیاسی و مطبوعات محکوم شده بود.

این حکم نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها