ناتوانی سمیه کارگر

کمیسیون پزشکی قانونی، عدم ناتوانی سمیه کارگر، متهم سیاسی در تحمل حبس را تایید کرد. با تبدیل مجازات حبس خانم کارگر به جزای نقدی و پرداخت آن، پرونده وی مختومه شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کمیسیون پزشکی قانونی، عدم ناتوانی سمیه کارگر، متهم سیاسی در تحمل حبس را تایید کرد.

مصطفی نیلی، وکیل مدافع خانم کارگر با بیان این موضوع در صفحه شخصی خود، اظهار داشت که مجازات موکلش به جزای نقدی تبدیل و با پرداخت آن پرونده ایشان مختومه شد.

هرانا اواسط مردادماه ۱۴۰۰، طی گزارشی از محکومیت سمیه کارگر و ۷ متهم سیاسی دیگر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، به بیش از ۵۳ سال حبس تعزیری خبر داده بود.

جلسه نخست رسیدگی به اتهامات خانم کارگر و ۵ تن دیگر از متهمان این پرونده در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ و جلسه دوم رسیدگی به اتهامات این شهروندان مورخ ۲۳ خردادماه همان سال در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

خانم کارگر بهمن ماه ۹۹ پس از گذشت حدود چهار ماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

وی که از یک بیماری نادر چشمی رنج می‌برد، از زمان بازداشت از رسیدگی پزشکی و دسترسی به داروهای خود محروم مانده بود. به گفته یک منبع مطلع سمیه کارگر به دلیل این بیماری تحت درمان متخصصین چشم در کشور فرانسه بود و آخرین ویزای پزشکی‌اش برای ماه نوامبر ۲۰۲۰ صادر شده بود اما به دلیل بازداشت، موفق به تکمیل روند درمان خود نشد. او که در طول دوره بازداشت دچار کاهش وزن و ناراحتی معده شده بود، از دسترسی به داروهای مکملش محروم شد و نیروهای امنیتی در زمان نگهداری او در بازداشتگاه سپاه از دادن داروهایش خودداری کردند؛ این امر منجر به وخامت حال، کاهش قوای بینایی و افزایش نگرانی خانواده وی شده بود.

او سپس به بند ۸ زندان قرچک ورامین که به مراتب امکانات کمتری نسبت به زندان اوین دارد منتقل شد. خانم کارگر نهایتا در تاریخ  ۸ اردیبهشت ماه امسال، با تودیع قرار وثیقه و به صورت موقت از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

سمیه کارگر، شهروند اهل ایلام و دانش‌آموخته‌ رشته فلسفه دانشگاه تبریز است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها