آخرین وضعیت امیرعباس آزرم وند

امیرعباس آزرم وند، روزنامه‌ نگار و فعال کارگری در دیماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای آزرم وند که هم اکنون دوران محکومیت خود را در بند ۸ زندان اوین سپری می کند از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی است و نیاز به رسیدگی درمانی دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیرعباس آزرم وند، روزنامه‌نگار و فعال کارگری دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند

یک منبع نزدیک به این زندانی عقیدتی درباره آخرین وضعیت وی به هرانا گفت: “آقای آزرم وند از ناحیه کتف به شدت آسیب دیده و نیازمند درمان است. علیرغم تعیین وقت قبلی برای مراجعه به بیمارستان و گذشت یک ماه از تاریخ عمل جراحی، به دلیل مخالفت مسئولین زندان برای اعزام او به بیمارستان، وی از ادامه روند درمان محروم مانده است.”

لازم به یادآوری است امیرعباس آزرم وند در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و در تاریخ ۱ مهر همان سال با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

او نهایتا دیماه ۱۴۰۰ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به‌ ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به منع عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی و خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شد.

امیرعباس آزرم وند در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰، در جریان تجمعی به مناسبت روز جهانی زنان همراه با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و یک روز بعد جهت تحمل دوران محکومیت خود به قرنطینه زندان اوین منتقل شد. انتقال او در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی محمود حاج مرادی و در شرایطی صورت گرفت که او برای جهت اجرای حکم احضار نشده بود.

آقای آزروم وند بعنوان روزنامه نگار با روزنامه صمت همکاری داشته است و همچنین مطالبی از او در نشریات جهان صنعت، روزنامه شرق و صبح امروز منتشر شده است. او پیشتر نیز سابقه بازداشت به دلیل فعالیت‌های خود را دارد از جمله در آذرماه ۹۷ و دیماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی به صورت کوتاه مدت بازداشت شده بود.

 

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها