درگیری منجر به مرگ

روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه، به دلیل عدم نظارت مناسب مسئولان زندان، در پی درگیری در بند ۶ زندان رجایی شهر کرج چهار زندانی مجروح و یک تن دیگر جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱، نزاع دسته جمعی زندانیان در بند ۶ زندان رجایی شهر کرج حادثه آفرید.

در این درگیری ۴ زندانی مجروح و یک تن دیگر جان خود را از دست داد.

بر اساس قوانین داخلی زندان، ساخت و نگهداری سلاح در زندان جرم تلقی شده و مسئولان زندان موظف به بازرسی بر اساس آئین نامه و اطمینان از عدم وجود این قبیل لوازم خطرناک هستند. با این وجود عدم رعایت قانون موجب بروز چنین درگیری‌ها و به خطر افتادن جان زندانیان می‌شود.

این امر در حالی است که عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و نگهداری زندانیان با جرائم مختلف در کنار یکدیگر موجب بروز درگیری بین زندانیان شده و در بسیاری موارد نیز جراحات شدید و مرگ زندانیان را در پی داشته است. در بسیاری از زندان های کشور شماری از زندانیان سیاسی و عقیدتی نیز بر خلاف اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان متهم به جرایم خشن نگهداری می‌شوند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها