پرونده سازی در زندان

فریبا اسدی، زندانی سیاسی در خصوص پرونده جدید که اخیرا علیه وی گشوده شده است، امروز یکشنبه ۲۰ شهریورماه، به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین احضار و مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱، فریبا اسدی، زندانی سیاسی به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین احضار و مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “این پرونده در پی اعتراض خانم اسدی نسبت به ممانعت از زدن دست بند در هنگام اعزام به بیمارستان و درگیری او با بازپرس همیار در بیمارستان، گشوده شده است.

در این پرونده اتهامات مطروحه علیه خانم اسدی “توهین به رهبری و مقدسات”، “توهین به مقامات و مسئولان زندان” عنوان شده است. همچنین “انجام حرکات موزون و نامتعارف در محوطه بیرونی زندان اوین” از دیگر دلایل گشایش این پرونده عنوان شده است.

فریبا اسدی چندی پیش برای چندمین بار علیرغم ناتمام ماندن مراحل درمان، از بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد.

خانم اسدی به همراه سه هم پرونده ای خود در بهمن ماه سال ۹۹ از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

فریبا اسدی مورخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

از میان آنها خانم اسدی مدتی پس از بازداشت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. مهران دلفان آذری، میثم غلامی و مسعود وظیفه نیز با پایان مراحل دادرسی به زندان تهران بزرگ منتقل شدند. مسعود وظیفه و میثم غلامی پیشتر از زندان تهران بزرگ آزاد شدند. مهران دلفان آذری نیز اواخر اسفندماه سال گذشته از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

فریبا اسدی ۳۱ ساله در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰، در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۰ طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهر قدس احضار شده بود

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها