احضار و بازداشت ۱۰ شهروند

طی روزهای گذشته و امروز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه، ۸ شهروند در شهرهای سنندج، مریوان، کامیاران و مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همزمان دو شهروند دیگر به اداره اطلاعات مریوان احضار شدند. بازداشت شماری از این شهروندان در جریان تجمعات اعتراضی به جان باختن مهسا امینی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کردپا، چهار شهروند ساکن مریوان به اداره اطلاعات این شهر احضار و ۲ تن از آنان بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، روز سه شنبه ۲۹ شهریور، “سرکوت علی‌پور” فرزند نعمت و “هیبت علی‌پور” فرزند عزت پس از احضار تلفنی به اداره اطلاعات مریوان بازداشت شدند.

همچنین امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور، “فرهاد ملکی” فرزند فصیح و “شورش ابراهیمی” فرزند ظاهر اهل روستای “تنگیسر” از توابع سنندج ساکن مریوان به اداره اطلاعات مریوان احضار شدند.

تا کنون از دلیل احضار و بازداشت این شهروندان اطلاعی در دسترس نیست.

علاوه بر این، صابر عبدالله‌تاش، ۳۷ ساله فرزند علی اهل “گوگ تپه” مهاباد در جریان تجمعات اعتراضی به جان باختن مهسا امینی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

آقای عبدالله‌تاش که از بیماری های ریوی رنج می‌برد، از دسترسی به داروهای مورد نیاز خود محروم مانده است.

همچنین هادی کمانگر، شهروند ساکن کامیاران در جریان اعتراضات به جان باختن مهسا (ژینا) امینی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

همزمان اتحادیه آزاد کارگران ایران، طی گزارشی از بازداشت امیر غلامی شهروند ساکن سنندج خبر داد.

از سوی دیگر کولبر نیوز طی گزارشاتی از بازداشت ۳ شهروند در سنندج و کامیاران خبر داد.

بر اساس این گزارشات، روز سه شنبه ۲۹ شهریور، کاوه کریمی شهروند ساکن سنندج، در این شهر بازداشت شد و سیروان مرادی و انور قربانی شهروندان ساکن کامیاران به ترتیب در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

از این میان بازداشت آقایان کریمی و مرادی در جریان تجمعات اعتراضی به جان باختن مهسا امینی صورت گرفته است و تا کنون از سرنوشت هیچکدام از این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

از میان این شهروندان هادی کمانگر پیشتر سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها