فرار نیرو های امنیتی

اعتراضات مردم ایران به کشته شدن مهسا امینی و مبارزات سراسری با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی و با محوریت حضور زنان همچنان ادامه دارد و با وجود سرکوب خونین نیروهای امنیتی، معترضان در بسیاری از صحنه‌ها این نیروها را ناچار به عقب‌نشینی کرده‌اند.

در آخرین ساعت‌های شنبه و در ساعت‌های آغازین یک‌شنبه، نقاط مختلف تهران و شهرهای دیگر کشور صحنه شعارهای ضد حکومتی، روسری سوزی و مقابله با نیروهای امنیتی بود.

در تهران معترضان در اکباتان، نارمک، شهر ری، ستارخان، صادقیه، مرزداران، حافظ، تجریش، نیاوران، بلوار کشاورز و هفت حوض به خیابان‌ها آمدند.

در شهرهای دیگر از جمله سنندج، مهرشهر، گوهردشت، رشت و بابلسر نیز اعتراضات گسترده‌ای گزارش شده است.

بنا بر گزارش‌های رسیده به ایران‌اینترنشنال، ‌همزمان با تلاش نیروهای نظامی جمهوری اسلامی برای گسیل نیرو به اشنویه، مردم شهر در اعتصاب هستند و شهر در تعطیلی به سر می‌برد.

به گفته شهروندان این منطقه، پهپادها بر فراز شهر و روستاهای اطراف اشنویه در حال پرواز هستند.

خبرگزاری قوه قضائیه گزارش داد معترضان به سه پایگاه بسیج در شهر اشنویه حمله کرده‌اند که در پی این اقدامات چندین نفر بازدشت شده‌اند.

ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد در پی تلاش معترضان برای تسخیر پادگان «لشکر ۱۰ سیدالشهدا» در شهر ری، نیروهای امنیتی ناچار به عقب‌نشینی شدند.

 

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها