بازداشت پنج شهروند

در روزهای اخیر، پنج شهروند از جمله یک دانشجو به نام های علی روزی، لیلا پاشایی، آیدا درویشی، منصور دهمرده و شهرام آزموده، در شهرهای کرمانشاه، سنندج، پاوه و زاهدان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. سه تن از این شهروندان به اسامی لیلا پاشایی آیدا درویشی و شهرام آزموده با تودیع قرار وثیقه و همچنین اخذ تعهد کتبی آزاد شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، سه شهروند از جمله یک دانشجو توسط نیروهای امنیتی در شهرهای کرمانشاه، پاوه و سنندج بازداشت شدند.

هویت این شهروندان، علی روزی، دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه، لیلا پاشایی، فعال حقوق زنان اهل سنندج و آیدا درویشی اهل پاوه عنوان شده است.

بازداشت آقای روزی و خانم درویشی روز دوشنبه ۱۱ مهرماه در شهرهای کرمانشاه و پاوه و خانم پاشایی روز جمعه یکم مهرماه در سنندج صورت گرفته است. لیلا پاشایی و آیدا درویشی چند روز پس از بازداشت با تودیع قرار وثیقه و اخذ تعهد کتبی آزاد شدند، با این حال تاکنون از محل نگهداری و آخرین وضعیت علی روزی اطلاعی در دسترس نیست.

در خبری دیگر، روز دوشنبه ١١ مهرماه، ماموران اداره اطلاعات شهرستان زاهدان یک شهروند را در یکی از ایست های بازرسی راهنمایی و رانندگی این شهر بازداشت کردند.

خبرگزاری رسانک، هویت این شهروند را منصور دهمرده، فرزند امان‌ الله و اهل شهرستان زاهدان عنوان کرده است. علیرغم پیگیری خانواده این شهروند تاکنون از محل نگهداری و آخرین وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر، کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، خبر از آزادی شهرام آزموده سردبیر ماهنامه تالش با تودیع قرار وثیقه داده و عنوان کرده است: آقای آزموده به دلیل برخی فعالیت ها در فضای مجازی در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها