بازداشت و تفتیش منزل ۷ شهروند

طی روزهای جمعه و شنبه ۹ مهر، علی خادمی، زهرا شفائی، یاشار خادمی، علی معزی و اسدالله هادی در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند. از میان این شهروندان زهرا شفائی پس از ساعاتی آزاد شد. همچنین روز سه شنبه ۱۲ مهر منزل مهدی خواص صفت و صدیقه مرادی زوج ساکن تهران مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و تلفن همراه آنان ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پنج شهروند در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “روز شنبه ۹ مهر نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل علی خادمی و زهرا شفائی اقدام به بازداشت این شهروندان کردند و خواهان معرفی پسرشان یاشار خادمی به مراجع قضایی شدند. صبح روز بعد یاشار خادمی خودش را معرفی کرد و خانم شفائی آزاد شد. یاشار هم اکنون در زندان تهران بزرگ به سر میبرد”.

همچنین این منبع مطلع از بازداشت علی معزی و اسدالله هادی در تهران خبر داد و گفت: “این شهروندان روز جمعه در منازل شخصی خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند”.

همزمان یک منبع مطلع دیگر به هرانا گفت: “شب گذشته هنگام بازگشت مهدی خواص صفت شهروند ساکن تهران به منزلش، ۷ نیروی امنیتی با او وارد منزلش شدند و پس از تقتیش منزل اقدام به ضبط تلفن همراه وی و هسرش صدیقه مرادی کردند. یکی از نیروهای امنیتی خود را «سعادتی» معرفی کرد”.

از میان این شهروندان علی معزی، اسدالله هادی، مهدی خواص صفت و صدیقه مرادی پیشتر سابقه بازداشت و محکومیت دارند.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.

رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها