بازداشت خشونت آمیز یک زن

روز شنبه ۱۶ مهر، یک زن جوان در میدان هفت تیر یاسوج که اقدام به سر داد شعارهای اعتراضی کرده بود، توسط نیروهای امنیتی با اعمال خشونت و همراه با ضرب و شتم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزراش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱، یک زن معترض در یاسوج بازداشت شد.

یک منبع مطلع که از شاهدین عینی دستگیری این شهروند بوده، به هرانا گفت: “این زن جوان در میدان ۷ تیر یاسوج، اقدام به سر دان شعارهای اعتراضی کرد. نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم شدید و شلیک تیرهوایی اقدام به بازداشت این شهروند کردند”.

هرانا برای پی بردن به جزئیات بیشتر این واقعه اعم از هویت این شهروند معترض، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه او کماکان در حال تحقیق و بررسی است.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.
رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها