حمایت‌های جهانی از خیزش مردمی

در چهارمین هفته از خیزش ایرانیان در داخل و خارج کشور علیه جمهوری اسلامی، حمایت‌های جهانی نیز از این خیزش همچنان ادامه دارد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز سه‌شنبه اعلام کرد: «ما در کنار آنها (دختران و زنان ایران) ایستاده‌ایم. به همین دلیل است که هفته گذشته، کانادا اقدامات بیشتری را علیه رژیم ایران و به اصطلاح «گشت ارشاد» آن اعلام کرد و ما همچنان از هر ابزاری که در اختیار داریم برای اجرای قوی‌ترین تحریم‌ها در جهان استفاده خواهیم کرد.»

او به مناسبت روز جهانی دختر افزود: «شعار امسال «حالا زمان ما حقوق ما، آینده ماست»، به ویژه زمانی که زنان، دختران و دانشجویان ایران شجاعانه مقابل رژیم سرکوبگر ایستادگی می‌کنند، به موقع است. آنها حق دارند زندگیشان را بکنند، خودشان انتخاب کنند و حرفشان را مسالمت‌آمیز بگویند.»

همچنین کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌شود که هدف آنها مسئولین سرکوب است.

او افزود خشونت و سرکوب پلیس علیه تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو را که در ایران ادامه دارد، محکوم می‌کند.

همچنین شورای شهر پاریس روز سه‌شنبه اعطای شهروندی افتخاری این شهر به مهسا امینی را تصویب کرد.

چارلی وایمرز، سیاستمدار سوئدی و نماینده پارلمان اروپا، نیز در توییترش با هشتگ مهسا امینی و جمهوری پلید فراخوانی برای تجمع در استکهلم در روز چهارشنبه ۲۰ مهر منتشر کرد.

شامگاه دوشنبه نیز جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید درباره خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی گفت: جهان نظاره‌گر اتفاقات ایران است.

او ادامه داد: «در آخر هفته (‌میلادی) معترضان بی‌‌گناه از جمله یک زن جوان کشته شدند. رییس‌جمهوری ایران معترضان را با مگس مقایسه کرده است.»

همچنین انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران و عکاسان ورزشی خواهان آزادی فوری نیلوفر حامدی و آریا جعفری، دو خبرنگار و عکاس ورزشی زندانی، شد و از رییس انجمن روزنامه‌نگاران و عکاسان ورزشی خواست نسبت به این بازداشت‌های غیرقابل قبول اقدام جدی اتخاذ کند.

در آلمان نیز نشریه بیلد در مطلبی با اشاره به اعتراض‌ها ایران به فعال بودن لابی‌های جمهوری اسلامی در آلمان پرداخته و نوشته است همچنان برخی در وزارت امور خارجه به حکومت آخوندها چسبیده‌اند، این لابی‌ها مانع از تصمیم گیری مناسب در قبال جمهوری اسلامی می‌شوند.

این نشریه اشاره کرده دپارتمان شماره سه وزارت‌خارجه آلمان ( بخش خاورمیانه) همواره تاکید داشته در صورت وقوع انقلاب در ایران کل منطقه دچار بی ثباتی می‌شود.

نشریه بیلد با اشاره به عدنان طباطبایی فرزند صادق طباطبایی او را از خانواده سران حکومت جمهوری اسلامی دانسته و نوشته موسسه او که به وزارت خارجه آلمان مشاوره می‌دهد ۹۰۰ هزار یورو بودجه دریافت می‌کند تا اپوزیسیون ایران را بی‌اعتبار کند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها