قتل ناموسی

یک زن جوان ۲۷ ساله به همراه نوزاد ۱۰ ماهه خود در حصارک کرج، با انگیزه ناموسی در مقابل دو فرزند دیگر خود، توسط همسرش به قتل رسید. متهم به قتل هم اکنون در بازداشت بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زن جوان به همراه نوزادش توسط همسرش در حصارک کرج به قتل رسید.

براساس این گزارش، روز ۱۵ مهرماه، ساعت ۲۳، متهم بعد از ارتکاب قتل همسر ۲۷ ساله و نوزاد ۱۰ ماهه اش در حضور دو فرزند ۵ و ۷ ساله خود، متواری شده و پس از گذشت ۲۴ ساعت از قتل توسط کارآگاهان جنایی استان البرز بازداشت و به قتل همسر و فرزندش اعتراف کرد.

وی درباره انگیزه‌اش از این اقدام گفت: «همسرم به من خیانت کرده بود، چند ماه قبل وقتی به خانه یکی از اقوام رفتیم متوجه شدم همسرم با برادر یکی از اقوام رابطه صمیمی دارد ولی آنجا به خودم گفتم که اشتباه می کنم اما بعد وقتی از کار می آمدم دیگران به من می گفتند که وقتی نیستم مرد غریبه به خانه ما می آید. برای همین خیلی خسته شده بودم و روز حادثه خیلی عصبانی شدم از قبل هم با برادران همسرم اختلاف داشتیم برای همین دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم، بعد از چند بار درگیری او را او خفه کردم.»

او در خصوص قتل نوزاد دختر خود گفت: «نمیدانم انقدر عصبانی بودم که نمیدانستم چه کار می کنم.»

در این گزارش آمده است، متهم ۳۸ ساله، به شغل سنگ کاری مشغول بوده و در زمان ارتکاب قتل از مواد مخدر صنعتی استفاده کرده بود.

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.

این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، بازمانده یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا رابطه خارج از ازدواج. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.

در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها