بازداشت دو شهروند در یزد

غلامرضا منوچهری و رزیتا موتمنی، زوج ساکن در شهرستان یزد، روز شنبه ۱۶ مهر توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. ماموران در زمان بازداشت، ضمن تفتیش منزل شماری از وسایل شخصی این شهروندان را ضبط کرده و با خود برده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱، دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در یزد بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “غلامرضا منوچهری، ۶۵ ساله، رزیتا موتمنی ۶۰ ساله، زوج ساکن در شهرستان یزد” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این افراد به هرانا گفت: “۴ تن از ماموران در زمان بازداشت این افراد، ضمن تفتیش منزل شماری از لوازم شخصی این زوج را ضبط و با خود بردند. آقای منوچهری از مشکلات قلبی رنج میبرد و همسر وی مبتلا به بیماری روماتیسم است. این شهروندان که پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شده اند، از دسترسی به داروهای خود محروم اند؛ امری که منجر به افزایش نگرانی های خانواده شان شده است.”

به گفته این منبع، خانم موتمنی طی این مدت “تنها یکبار تماس تلفنی کوتاهی با مادر خود برقرار کرده است”. وی پیشتر نیز در سال ۹۸ بصورت کوتاه مدت بازداشت و سپس با اخذ تعهد آزاد شده بود.

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این افراد اطلاعی حاصل نشده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.1 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها