بازداشت ۶ شهروند

شش شهروند در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در شهرهای اشنویه، بوکان، پیرانشهر، کرمانشاه و سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، پنج شهروند توسط نیروهای امنیتی در شهرهای اشنویه، بوکان، پیرانشهر و کرمانشاه بازداشت شدند.

براساس این گزارش، «شاهو برهم، ۱۸ ساله و فرزند عیسی» در اشنویه و «دیاکو ابراهیمی، ٢١ ساله، فرزند عزیز و شوانه بازرگان، فرزند رحیم، اهل پسوه» در پیرانشهر و «جعفر امیری، فعال محیط زیست» در کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

همچنین، روز جمعه ۱ مهرماه، «شورش میرانی» توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد.

بر اساس خبری دیگر، روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱، یک شهروند معترض دیگر در سنندج توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد. کولبرنیوز، هویت وی را «سوران زندی، اهل شهرستان سنندج» عنوان کرده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.5 8 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها