بازداشت یک شهروند اسپانیایی

یک شهروند اسپانیایی به نام سانتیاگو سانچز حدود سه هفته پیش توسط نیروهای امنیتی در کشور بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از آسوشیتدپرس، یک شهروند تبعه اسپانیا با هویت سانتیاگو سانچز توسط نیروهای امنیتی در ایران بازداشت شد.

در این گزارش آمده است، با توجه به اعتراضات جاری در ایران، خانواده سانچز نسبت به وضعیت عضو خانواده بازداشتی خود بسیار نگران بوده و در بیخبری بسر میبرند.

سانتیاگو سانچز هوادار فوتبال ۴۱ ساله است که ۹ ماه پیش، برای تماشای بازی‌ های جام جهانی دوحه قطر به صورت پیاده سفر خود را آغاز کرده بود. وی از زمان ورودش به ایران مورخ ۹ مهرماه، هیچ پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر نکرده است. او در ۹ ماه گذشته از ۱۵ کشور جهان عبور کرد و قرار بود، ایران آخرین توقف پیش از رسیدنش به دوحه باشد.

در این گزارش آمده است، وزارت امور خارجه اسپانیا اعلام کرد که هیچ اطلاعی از محل نگهداری سانچز ندارد و سفیر اسپانیا در تهران در حال رسیدگی به این موضوع است.

در همین خصوص پیشتر ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه چند خارجی در اعتراضات سراسری در ایران بازداشت شدند، گفته بود: “قبلا از سوی مراجع ذیربط اعلام شده است و چیزی که اعلام شد نقش داشتن برخی از شهروندان خارجی در تحولات اخیر داخلی ایران و اقدامات غیرقانونی است که نباید مرتکب می شدند. در این زمینه بررسی ها صورت گرفته و در حال صورت گرفتن است.”

کنعانی همچنین در واکنش به درخواست شماری از کشورها چون، بلژیک، کانادا و هلند از اتباعش برای ترک خاک ایران، مدعی شد: “ایران برای سفر گردشگری و تجاری همه شهروندان خارجی کشور امنی است و در این زمینه کسی متعرض آنها نخواهد شد.”

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها