بازداشت ۶ شهروند

شش شهروند در شهرهای مهاباد، سنندج و قصرشیرین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. از سوی دیگر، چهار شهروند از جمله دو دانشجو در شهرهای سنندج، بندرانزلی و تهران آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، چهار شهروند در شهرستان قصرشیرین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “مسعود مرادی، اردلان نجفی، اشکان مرادی و رضا امیری، ۵٠ ساله” عنوان شده است.

همچنین بامداد یکشنبه ۸ آبان‌ماه، یک شهروند با هویت “ناصر فقه عیسی، فرزند علی” در مهاباد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به علاوه “سرور ملایی، ۳٨ سالە و فعال در زمینه محیط زیست” ، روز چهارشنبه ۴ آبان‌ماه در سنندج بازداشت شده است.

تا لحظه انتشار این خبر، از محل نگهداری و آخرین وضعیت این شهروندان اطلاعی در دسترس نیست.

در خبری دیگر، ژینا مدرس‌ گرجی، شهروند اهل سنندج از کانون اصلاح و تربیت این شهر آزاد شد.

آزادی وی با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، به شیوه موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است است. اتهام مطروحه علیه وی “اجتماع و تبانی علیه نظام” عنوان شده است.

شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریورماه، خانم مدرس‌ گرجی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

علاوه بر این، صفا ملکی معلم ساکن بندرانزلی، امروز یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. خانم ملکی در تاریخ ۴  آبان‌ماه،  هنگام خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

در خبری دیگر، دانشگاه صنعتی شریف از آزادی دو تن از دانشجویان بازداشتی این دانشگاه خبر داده و هویت آنها را ” محمد نژاد ورودی سال ۹۷ مهندسی هوافضا و علیرضا آزاد دانشجوی ورودی سال ۹۶ علوم کامپیوتر” عنوان کرده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها