اتهام محاربه

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ماهان صدارت مدنی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در تهران، از بابت اتهاماتی از قبیل محاربه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ماهان صدارت مدنی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در تهران، برگزار شد.

در جریان این جلسه که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده، آقای صدارت مدنی از بابت اتهامات “محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به دفاع از خود پرداخته است. او همچنین با شکایت شکات به عناوینی همچون “آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو” متهم شده است.

شکات حاضر در دادگاه مدعی شدند: “ماهان صدارت مدنی به همراه چند تن دیگر از معترضان موتور سیکلت ما را آتش زده و سپس یکی از ما را به وسیله چاقو از ناحیه بازو زخمی کردند.”

سپس متهم در جایگاه ویژه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت. وی اظهار داشت: “ما چند موتور بودیم و بعد از حضور در محل اعتراض، با شکات درگیر شدم و دو مشت به صورت راکب موتور زدم و چاقویی دستم نبود.”

وی ادامه داد: “سپس با مشت یک ضربه به باک بنزین موتور وارد کردم و در ادامه دوستم به من فندکی داد و نهایتا موتور را آتش زدم.”

متهم بار دیگر در جواب پرسش قاضی، بر عدم استفاده خود از سلاح سرد (چاقو) تاکید کرد.

قاضی افشاری در ادامه مدعی شد: “شما قبل از درگیری با این افراد مردم را تحریک به «اغتشاش» کردید. آیا این اقدامات را انجام داده ای یا خیر؟ متهم گفت: “خیر. من هیچ کس را تحریک نکردم.”

قاضی افشاری در ادامه پرسید: “چه چیزی باعث شد مسیر افرادی که «نه نیروی نظامی و انتظامی هستند» و نه آنها را می شناختی را ببندی و به آنها صدمه بزنی؟” متهم در پاسخ گفت: “من جوگیر شدم و البته دوستم فریاد می زد که این افراد بسیجی هستند.”

در جریان این جلسه زمانی که متهم اظهار میکند برنامه ما درگیری با این افراد نبوده و صرفا قرار داشتیم که در محلی جمع شده و به صورت مسالمت آمیز شعار سر دهیم، قاضی افشاری وی را به “اخلال در نظم اجتماعی” متهم میکند!

سپس وکیل متهم با حضور در جایگاه ضمن دفاع از موکل خود گفت: “درباره اتهامات کتک کاری و آتش زدن موتور سیکلت تصمیم‌گیری را به دادگاه واگذار می کنم.”

وی ادامه داد: “درباره اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد، تصاویر را دیدم، متهم موضوع کشیدن سلاح سرد را انکار می کند.”

وکیل مدافع این معترض در جواب سوال ایمان افشاری مبنی بر اینکه چه کسی جراحاتی بر شاکی وارد کرده، گفت: “در شلوغی شکل گرفته ممکن بوده یک نفر از پشت به این فرد حمله کرده باشد.”

بر اساس این گزارش، در پایان جلسه دادگاه “فیلمی از لحظه درگیری” به نمایش گذاشته می شود. سپس متهم بار دیگر بر در دست نداشتن چاقو تاکید کرده و “درگیری بدون سلاح و آتش زدن موتور سیکلت” متقبل می شود.

قاضی افشاری در ادامه ختم جلسه دادگاه را اعلام کرد.

ماهان صدارت مدنی، فرزند کاظم فاقد سابقه کیفری و از معترضان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری در تهران است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها