بازداشت چهار شهروند

سودا مناری، لیلی سادات و لیلا منصور، فعال حقوق زنان توسط نیروهای امنیتی به ترتیب در شهرهای اردبیل، مشهد و تهران بازداشت شدند. از میان این شهروندان، خانم منصور پس بازداشت به زندان اوین منتقل شده است. همچنین، امیر نظرک، دانشجوی دانشگاه علم و فرهنگ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در شهرهای اردبیل و مشهد بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “سودا مناری، ساکن اردبیل و لیلا سادات، ۱۸ ساله و اهل مشهد” توسط هرانا احراز شده است. همچنین، چهارشنبه شب ۲۵ آبان، لیلا منصور، فعال حقوق زنان توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شده است.

ماموران امنیتی حین بازداشت خانم منصور، ضمن تفتیش منزل برخی از لوازم شخصی از جمله تلفن همراه و لپ تاپ او را ضبط کرده و با خود برده اند. این فعال حقوق زنان خبر انتقال خود به زندان اوین را در تماسی کوتاه با نزدیکانش به آنها اعلام کرده است.

همچنین، سودا مناری در تاریخ ۲۱ آبان در مقابل پارک حافظ اردبیل در حالیکه اقدام به سردادن شعار اعتراضی و پخش گل در میان مردم کرده، توسط ماموران امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت شده است.

در خبری دیگر، شورای صنفی دانشجویان کشور از بازداشت یک دانشجو با هویت “امیر نظرک، دانشجوی موسیقی دانشگاه علم و فرهنگ و متولد سال ۱۳۸۱” خبر داده است.

بازداشت وی روز سه شنبه ۲۴ آبان در میدان ولیعصر تهران صورت گرفته است.

تا لحظه تنظیم این خبر، از محل نگهداری و آخرین وضعیت این شهروندان اطلاعی در دسترس نیست.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها