دادگاه توماج صالحی

امروز شنبه ۵ آذر، جلسه نخست دادگاه رسیدگی به اتهامات توماج صالحی، خواننده رپ، در دادگاه انقلاب برگزار شد. اتهامات مطروحه علیه این شهروند اصفهانی “محاربه” و “افساد فی الارض”، عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱، جلسه نخست رسیدگی به اتهامات توماج صالحی در دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شد.

برگزاری جلسه دادگاه آقای صالحی در صفحه شخصی او اطلاع رسانی شده است، بر اساس اطلاعات منتشره از سوی صفحه آقای صالحی که توسط نزدیکان وی مدیریت می شود، اتهامات مطروحه علیه وی “محاربه” و “افساد فی الارض” عنوان شده است. در اطلاعیه این صفحه همچنین عنوان شده که این جلسه دادگاه بدون حضور وکیل انتخابی برگزار شده است.

امروز خانواده آقای صالحی برای کسب اطلاعات بیشتر به محل دادگستری کل اصفهان (نیکبخت) مراجعه کردند اما تا کنون اطلاعات بیشتری در اختیار آنها قرار نگرفته است.

توماج صالحی، اوایل آبان ماه در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری های رسمی مدعی شدند، بازداشت وی در هنگامی که او قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور را داشته، صورت گرفته است. ادعایی که توسط نزدیکان او تکذیب شد.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و شهروند اهل شاهین شهر واقع در استان اصفهان است که بابت پرونده قبلی خود در سال ۱۴۰۰ از باب اتهامات «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها