برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نازنین زهرا سروی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، روز یکشنبه ۲۷ آذر در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نازنین زهرا سروی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری برگزار شد.

در جریان این جلسه که روز یکشنبه ۲۷ آذرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار شده و خانم سروی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به دفاع از خود پرداخته است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “بازپرس پرونده مبلغ وثیقه را ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داده بود و خانواده نازنین زهرا توانایی مالی تامین وثیقه را نداشتند، به همین دلیل خانم سروی از قاضی پرونده خواست تا مبلغ وثیقه را کاهش دهد اما او این میزان را به سه میلیارد تومان افزایش داد! نهایتا هم نازنین زهرا در پی ناتوانی در تامین این مبلغ بازداشت و به در بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد.”

منبع مطلع افزود: “مادر نازنین زهرا از بیماری دیابت رنج میبرد؛ شرایط روحی پیش آمده و امتناع از تزریق انسولین شرایط را بدتر کرده و نیازمند به عمل جراحی است. با این حال گفته است تا آزادی دخترش از جراحی امتناع میکند.”

نازنین زهرا سروی، در تاریخ ۱۳ آبان ماه امسال در رابطه با اعتراضات سراسری در سنندج بازداشت و در تاریخ ۲۵ آبان با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

نازنین زهرا سروی، فرزند علی و دانشجوی مقطع دکترای رشته معماری در دانشگاه کردستان واقع در سنندج است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 11 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امانوئل

🤘🏿

محسن

سرنگونی نزدیک است

minaasadi

khamenei diktator