سامان صیدی اقدام به خودکشی کرد

سامان صیدی (یاسین) از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری روز گذشته از طریق خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده و به بهداری زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. وی طی روز جاری از بهداری به بند بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالا حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱، سامان صیدی (یاسین) از طریق خوردن قرص در زندان رجایی شهر کرج اقدام به خودکشی کرد.

یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا با اشاره به اینکه آقای صیدی پس از اقدام به خودکشی، به بهداری زندان منتقل شد، عنوان کرد: “سامان صیدی که در سالن ۳۶ اندرزگاه ۱۰ زندان رجایی شهر کرج بسر میبرد، پس از یک شب نگهداری در بهداری و انجام اقدامات پزشکی، امروز چهارشنبه ۳۰ آذرماه به سالن ۱۰ اندرزگاه ۴ این زندان منتقل شد.”

سامان صیدی (یاسین) در تاریخ ۱۰ مهرماه در جریان اعتراضات سراسری در تهران بازداشت شده بود.

جلسه دادگاه سامان صیدی در تاریخ ۷ آبان ماه، از بابت اتهاماتی چون محاربه، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

پیش از این محمد اسماعیل بیگی وکیل مدافع این شهروند گفته بود: “وقتی برای خواندن پرونده مراجعه کردم، گفتند پرونده محرمانه است و به من اجازه خواندن ندادند. همچنین حکم دادگاه بدوی صادر شده است؛ خانواده و وکیل درخواست فرجام خواهی کرده اند و نهایتا پرونده برای بررسی به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.”

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 15 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امانوئل

😤

محسن

انتقام در راه است

minaasadi

marg bar bkhamenei

mahdi26

marg o nefrin be jomhorieslami