بازداشت یک شهروند ایرلندی-فرانسوی در ایران

روزنامه ایرلندی آیریش‌تایمز در گزارشی نوشت که یک مرد ۶۴ ساله با تابعیت فرانسه و ایرلند به نام برنارد فیلان، در تاریخ ۱۱ مهرماه امسال در ایران بازداشت شده و به صورت بلاتکلیف در زندان وکیل آباد مشهد محبوس است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، روزنامه ایرلندی آیریش‌تایمز از بازداشت برنارد فیلان خبر داد.

بر اساس این گزارش، آقای فیلان که مشاور گردشگری بوده و دارای تابعیت کشورهای فرانسه و ایرلند است، در تاریخ ۱۱ مهرماه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است.

این روزنامه در گزارش خود نوشته است، برنارد فیلان ۶۴ ساله در زندان وکیل آباد مشهد و در یک سلول ۱۵ نفره نگهداری میشود.

در این گزارش برخی از مصادیق اتهامی این شهروند ایرلندی-فرانسوی عکس گرفتن از افسران پلیس و تبلیغ علیه ایران عنوان شده است.

آیریش‌تایمز عنوان کرده که برنارد فیلان تمام اتهامات علیه خود را رد کرده است. خانواده وی بر این باورند که او به عنوان “بخشی از اختلافات سیاسی بین دولت های فرانسه و ایران در ارتباط با اعتراضات سراسری در این کشور” بازداشت شده است.

آقای فیلان در پاریس زندگی می کند و در آخرین سفر خود به ایران با گذرنامه فرانسوی سفر کرده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 13 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فریبرز

اینا به هیچکس رحم نمیکنن

ramin

khejalat avare

امانوئل

🤘🏿

شهروند انقلابی

وقتی دولتهای خارجی با جمهوری اسلامی مماشات می‌کنن، این فجایع هم برای شهروندانش رخ میده!