ادامه اعتصاب غذای ۱۵ زن زندانی

اعتصاب غذای آرمیتا عباسی، الهام مدرسی، حمیده زراعی، فاطمه حربی، ژاسمین حاج میرزامحمدی و شماری دیگر از زندانیان زن در چهاردهم دی ماه و برای سومین روز ادامه یافت. هم‌زمان، محمدمهدی کرمی نیز که به اعدام محکوم شده است، در اعتراض به تایید حکمش اعتصاب غذای خشک کرد.

با افزایش فشارها بر معترضان زندانی، موج اعتصاب‌های غذا در زندان‌ها رو به گسترش است و گزارش‌ها از در خطر بودن سلامت بسیاری از زندانیان خبر می‌دهند.

روز ۱۲ دی مادر آرمیتا عباسی با انتشار پستی اینستاگرامی از اعتصاب غذای دخترش «به علت عدم رسیدگی به پرونده‌اش و طولانی شدن دوره زندان» در زندان کچویی کرج خبر داد و گفت دیگر هم‌بندان آرمیتا هم دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

گزارش‌های بعدی از زندان کچویی حاکی از آن است که ۱۵زن زندانی سیاسی به دلایلی چون شرایط زندان و مدت زمان طولانی بازداشت، نپذیرفتن وکیل و تعیین نشدن وثیقه، اعتصاب غذا کرده‌اند.

الهام مدرسی، ٣٢ ساله، نقاش اهل سنندج و ساکن کرج یکی از این زنان زندانی است که به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از اعتصاب غذا، هدف ضرب و جرح مسوولان زندان قرار گرفته و از برقراری تماس تلفنی با خانواده‌اش محروم شده است.

او همراه با دیگر زنان زندان کچویی با وجود حال نامساعد جسمی دست به اعتصاب غذا زده و مسوولان زندان سعی داشته‌اند مجبورش کنند به اعتصاب غذا پایان دهد اما زمانی که مخالفتش را می‌بینند، او را به شدت کتک می‌زنند.

الهام مدرسی یازدهم آبان در منزلش بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد. بر اساس گزارش‌ها، او در دوران بازجویی مورد شکنجه شدید جسمی و روحی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران‌اینترنشنال، فاطمه حربی، زندانی ۳۸ ساله، یکی دیگر از زندانیانی است که اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.

فاطمه که بیستم مهر در گوهردشت بازداشت و به پنج سال زندان و دو سال تبعید محکوم شده، مادر یک کودک هشت ساله است که سرپرست دیگری به‌جز او ندارد.

ژاسمین حاج میرزامحمدی، دانش‌آموخته گرایش سفال و سرامیک دانشگاه سوره هم که دست به اعتصاب غذا زده است، در جریان اعتراضات سراسری در ١٢ آبان‌ ماه در مراسم چهلم حدیث نجفی در کرج بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد.

دادگاه انقلاب این شهروند ۲۵ ساله را به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد.

حمیده زراعی ٣٧ ساله نیز از دوازدهم آبان و همراه با دیگر زنان زندانی دست به اعتصاب غذا زده است.

او دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت مالی دانشگاه علوم و تحقیقات است که روز ١٢ آبان در مراسم چهلم حدیث نجفی بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد.

یکی از نزدیکان حمیده زراعی درباره وضعیت جسمانی او به ایران‌اینترنشنال گفت که او دچار کم‌خونی و افت فشار بوده و با اعتصاب غذا در شرایط بدی قرار گرفته است.

برخی منابع از فاطمه نظری‌نژاد، ٣٩ ساله، اهل کرج، فاطمه مصلح‌ حیدرزاده، نیلوفر شاکری، اهل زنگان و ساکن کرج، مرضیه میرقاسمی، ٢٩ ساله، فاطمه جمال‌پور، ٣٧ ساله، نیلوفر کردونی، ٢۶ ساله، سمیه معصومی و انیسه موسوی، به‌عنوان دیگر زندانیانی یاد کرده‌اند که از ۱۲ دی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

علاوه بر زنان زندانی، محمدحسین آقاسی، وکیل محمدمهدی کرمی خبر داد که موکلش در اعتراض به تایید حکم اعدام خود، اعتصاب غذای خشک کرده است.

محمدمهدی کرمی به دلیل شرکت در اعتراضات و پس از حوادث چهلم حدیث نجفی در کرج، بازداشت و به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شد که این حکم در دیوان عالی کشور تایید شده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyvan24

روزی سر بچه های خودشون میاد

rahim133

لبیک یا خامنه ای

miladsafai

خدا ازشون نگذره ….

امانوئل

مردم بايد ديگه از خواب بيدار بشن