تهدید امیرعبداللهیان علیه شارلی ابدو

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در واکنش به انتشار ویژه‌نامه نشریه شارلی ابدو، مختص کاریکاتورهایی از علی خامنه‌ای، این نشریه فکاهی چاپ پاریس را تهدید کرد.

امیرعبداللهیان روز چهارشنبه ۱۴ دی در توییتی نوشت: «اقدام توهین‌آمیز و خارج از نزاکت در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و موثر نخواهد بود.»

در حالی که نشریه شارلی ابدو به دولت فرانسه وابسته نیست، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دولت فرانسه را نیز تهدید کرد و گفت: «به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد. آنها قطعا مسیر اشتباهی را انتخاب کرده‌اند. پیشتر این نشریه را در فهرست تحریم‌ها قرار دادیم.»

این اظهارات امیرعبداللهیان در حالی است که جمهوری اسلامی به گفته سازمان‌های حقوق بشری و غیردولتی جهان، یکی از اصلی‌ترین دشمنان آزادی بیان است و رسانه‌ها را در ایران شدیدا سرکوب و روزنامه‌نگاران مستقل را زندانی می‌کند.

همچنین در جریان خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، تهران رسانه‌های خارج از کشور را نیز تهدید کرد و در فهرست سیاه خود قرار دارد.

این توییت امیرعبداللهیان پس از انتشار ویژه‌نامه شارلی ابدو درباره رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده است. این نشریه برای کشیدن کاریکاتورهایی درباره خامنه‌ای به دلیل نقش او در سرکوب خیزش سراسری، مسابقه گذاشته بود و چند نام ایرانی نیز در این شماره از مجله دیده می‌شود.

کاریکاتور علی خامنه‌ای با هشتگ «آخوندها گم شوید» در میان آثار منتخب مجله شارلی ابدو است و این مجله پاداش برنده این مسابقه را «شجاعت نه گفتن به ظالمان دینی» اعلام کرد.

همچنین نشریه لوموند به تازگی کاریکاتور علی خامنه‌ای به گزینش شارلی ابدو را منتشر کرد.

لوموند نوشت: «این کاریکاتور در ویژه‌نامه هفتم ژانویه به مناسبت هشتمین سالگرد حمله به دفتر شارلی ابدو و در حمایت از زنان و مردان ایرانی در مبارزه با دیکتاتوری مذهبی منتشر شده است.»

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.7 13 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyvan24

کاتریکاتور عالییییییییی

rahim133

لعنت به دشمنان راه ولایت

miladsafai

شاشیدن به رهبر در تصویر

somi

کاریکاتور 100% در خور شخص رهبری

امانوئل

من بودم ميريدم رو هيكلش

یک شهروند انقلابی

نه به جمهوری نکبت اسلامی