نسیم سلطان بیگی

نسیم سلطان بیگی، خبرنگار و فعال دانشجویی سابق شب گذشته ۲۱ دی‌ ماه هنگام خروج از کشور توسط نیروهای امنیتی در فرودگاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته ۲۱ دی ۱۴۰۱، نسیم سلطان بیگی، خبرنگار و فعال دانشجویی سابق هنگام خروج از کشور توسط نیروهای امنیتی در فرودگاه بازداشت شد.

ایران جلالی مادر خانم سلطان بیگی اعلام کرد: “دخترم ‎نسیم سلطان بیگی شب گذشته هنگام خروج از کشور در فرودگاه بازداشت شد. موبایل او زمانیکه برای تحویل وسایل و دریافت کارت پرواز رفته بود خاموش شد‌ و بعد از چند ساعت بیخبری، در تماسی کوتاه از بازداشت خود و توقیف وسایلش خبر داد.”

خانم سلطان بیگی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت توسط نهادهای امنیتی و قضایی را داشته است.

تا لحظه تنظیم این خبر، از  دلایل بازداشت و محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دسترس نیست

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امانوئل

اينقدر اينا بي ناموسن كه آدم ميمونه چي بگه

شمی

تف به ذات هر چی آخونده