اجرای حکم اعدام

سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه، حکم اعدام ۲ زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان های ایلام و دستگرد اصفهان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۸ دی‌ ۱۴۰۱، حکم اعدام یک زندانی در زندان ایلام به اجرا در آمد.

هویت این زندانی “قدرت زیبرم، ٣٠ سالە و اهل ایلام” عنوان شده است.

وی سه سال پیش بازداشت و از بابت اتهام قتل توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

این زندانی روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه جهت اجرای حکم به یکی از سلول های انفرادی زندان ایلام منتقل شده بود.

همچنین، به گزارش سازمان حقوق بشر ایران امروز چهارشنبه ۲۸ دی ماه، حکم اعدام یک زندانی با هویت “امید کریمی، اهل چمگُردان از توابع بخش لنجان اصفهان” در زندان دستگرد این شهر به اجرا در آمد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: «امید کریمی حدود چهار سال پیش از بابت اتهام قتل بازداشت و توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود. او از بند ۴ این زندان جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود.»

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

 

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها