“جوانان محلات ارومیه”

روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه، جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین علی نژاد، امیررضا نعمتی، حسین عاشوری، رضا مرادی گجین، سالار نجف زاده، سیدامیر محمد حسینی، علی ابراهیمی، علی تابع، گلسا بشیری راد، لیلا علویه، مبین صفری، محمد عشقی، محمدرضا سیف الله زاده، مهرداد شجاعی آذر، نازنین قهرمانی، هادی حسنلو و سمانه فتحی نوجوان ۱۵ ساله، موسوم به پرونده “جوانان محلات ارومیه” در شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۷ متهم پرونده موسوم به جوانان محلات ارومیه برگزار شد.

طی این جلسه که روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، در شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شده، امیرحسین علی نژاد، امیر رضا نعمتی، حسین عاشوری، رضا مرادی گجین، سالار نجف زاده، سیدامیر محمد حسینی، علی ابراهیمی، علی تابع، گلسا بشیری راد، لیلا علویه، مبین صفری، محمد عشقی، محمدرضا سیف الله زاده، مهرداد شجاعی آذر، نازنین قهرمانی، هادی حسنلو و سمانه فتحی نوجوان ۱۵ ساله از بابت اتهامات “اقدام برای لطمه وارد کردن به تمامیت یا استقلال کشور، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی از طریق آموزش کوکتول مولوتف و تبلیغ علیه نظام” به دفاع از خود پرداخته اند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “در این جلسه این افراد موفق به دفاع از خود نشدند چرا که این جلسه حدود ۵ دقیقه به طول انجامید با اینحال قاضی به متهمان اعلام کرده که آنها به ۲ تا ۵ سال حبس محکوم میشوند.”

منبع مطلع از جزییات این پرونده گفت “احتمالا جلسات دیگری در ادامه دادرسی برای رسیدگی قضایی به این پرونده اعلام خواهد شد.”

تعدادی از متهمان این پرونده هم اکنون با قید وثیقه آزاد هستند و تعدادی نیز در زندان به سر می برند. در این میان حداقل یکی از متهمان به نام محمد عشقی، علاوه بر این پرونده، پرونده مفتوح دیگری در دادگاه انقلاب شهر ارومیه دارد.

لازم به ذکر است، پیشتر روابط عمومی اطلاعات سپاه آذربایجان غربی با صدور بیانیه ای از بازداشت ۲۵ شهروند معترض از جمله ۸ زن در ارومیه تحت عنوان “جوانان محلات ارومیه” خبر داد و ویدیویی از این شهروندان توسط رسانه های رسمی منتشر شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آندره

اگه به قيد قرار آزاد شدند الان بهترين زمانه برايه پناهندگي