تجاوز به یک دختر ۱۵ ساله

قوه قضاییه اعلام کرد که ابراهیم کوچکزایی، فرمانده انتظامی سابق چابهار از بابت تجاوز به یک دختر ۱۵ ساله در روستای صدیق زهی این شهرستان، توسط دادگاه نظامی یک استان سیستان و بلوچستان به حبس و انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد. این واقعه پیشتر اعتراضات گسترده مردم را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، ابراهیم کوچکزایی، فرمانده انتظامی سابق چابهار متهم به تجاوز توسط دادگاه نظامی به حبس و انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد.

در این گزارش آمده است، در پی شکایت از فرمانده انتظامی سابق چابهار توسط یکی از شهروندان و پس از ارائه گزارش از سوی بخش‌های نظارتی مسئول در فراجا مبنی بر روی دادن برخی تخلفات از سوی نامبرده در شهریورماه امسال، دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان موضوع را در دستور کار ویژه قرار داد و تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد.

بر همین اساس پس از تحقیقات دقیق صورت گرفته، شنیدن اظهارات شاکی پرونده و خانواده وی و همچنین دفاعیات متهم، بررسی گزارش نهادهای نظارتی فراجا، گزارش پزشکی قانونی و سایر مستندات و ادله موجود و تکمیل تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست، دادگاه نظامی یک استان سیستان و بلوچستان در تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ابراهیم کوچکزایی را به جرم ایجاد جو بدبینی نسبت به نیروی انتظامی به ۱۵ ماه حبس و از باب تهیه صورتجلسه خلاف واقع به ۱۵ ماه حبس تعزیری و از جهت لغو دستور و تهدید نیز هر کدام به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

دادگاه علاوه بر حبس، نامبرده را به انفصال از خدمات دولتی و عمومی نیز محکوم کرده است. حکم صادر شده قطعی و لازم الاجرا است.

براساس این گزارش، پرونده ابراهیم کوچکزایی در زمینه برخی اتهامات مطروحه دیگر، در دیوان عالی کشور در حال بررسی و رسیدگی است.

پیشتر بر اساس آنچه که از سوی منابع محلی عنوان شده بود، در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱، ابراهیم کوچکزایی فرمانده نیروی انتظامی چابهار به بهانه بازجویی، یک دختر ۱۵ ساله را به اتاق استراحت خود برده و در آنجا به وی تجاوز کرده بود.

لازم به ذکر است، مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت راسک با انتشار بیانیه ای ضمن تایید این واقعه از دستگاه قضایی خواست «زوایای فاجعه را بررسی و این مجرم در ملا عام محاکمه و مجازات کنند.»

چندی بعد عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت راسک، به دلیل انتشار این بیانیه طی تماسی تلفنی به اطلاعات سپاه چابهار احضار شد.

گفتنی است مردم سیستان و بلوچستان در اعتراض به این واقعه تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد

حرمزاده ها همشون همینقدر کثیف پستن