اعدام سه زندانی

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، سه زندانی سیاسی به نام های میثم دهبان زاده، رضا نوروزی و مجید روشن نژاد از زندان رجایی شهر کرج به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲، میثم دهبان زاده، رضا نوروزی و مجید روشن نژاد به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “آقایان دهبان زاده، نوروزی و روشن نژاد در قرنطینه زندان تهران بزرگ مورد ضرب و شتم مسئولان زندان قرار گرفته اند و پس از آن به منظور فشار روحی بیشتر، آنها را به تیپ چهارم این زندان که محل نگهداری زندانیان جرایم خشن است، منتقل کرده اند. امری که باعث نگرانی خانواده و اطرافیان آنها شده است.”

از میان آنها رضا نوروزی در اردیبهشت ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهاماتی از جمله “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام” محاکمه و مجموعا به ۱۰ سال حبس محکوم شد. در نهایت با تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ حبس در خصوص او قابل اجرا است.

آقای نوروزی در اوخر مرداد ماه سال ۱۴۰۱، در پی گشایش پرونده ای جدید توسط شعبه ۱۲۰۶ دادگاه عمومی و انقلاب کچویی از بابت اتهام “اخلال در نظم زندان” به پرداخت ۱۸ میلیون جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

رضا نوروزی متولد ۱۳۶۹، اهل شهرستان سراب، پدر دو پسر سه ساله و یک ساله است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها