به دنبال تجمع روز گذشته کارگران کارخانه سیمان کارون و درگیری مدیر کارخانه با آنها، ۷ کارگر بازداشت شدند. این تجمع در اعتراض به اخراج یکی از همکارانشان از محل کار صورت گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، هفت تن از کارگران معترض کارخانه سیمان کارون توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

رئیس اداره کار شهرستان مسجد سلیمان در این باره گفت: روز سه شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱، شماری از کارگران این کارخانه نسبت به اخراج یکی از همکاران قدیمی خود از محل کار، دست به تجمع اعتراضی زدند.

حسن اسیوند با بیان اینکه تجمع این کارگران، درگیری مدیر عامل کارخانه و عوامل وی را با معترضان در پی داشت، اظهار کرد: در پی این واقعه، ۷ تن از کارگران معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

وی بدون اشاره به هویت و محل نگهداری کارگران بازداشتی اضافه کرد: در این خصوص طی روز جاری جلسه‌ای توسط شورای تامین شهرستان برگزار شد که اداره کار به حضور در این جلسه دعوت نشد. همچنین رونوشت نامه اخراج کارگر تعدیل شده نیز تاکنون به اداره کار ارسال نشده است.

کارخانه سیمان کارون واقع در شهر گلگیر از توابع شهرستان مسجدسلیمان در استان خوزستان است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها