مریم کریم بیگی، خواهر مصطفی کریم بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸، علیرغم گذشت ۱۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۱، مریم کریم بیگی، خواهر مصطفی کریم بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸، در زندان اوین، در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری روز گذشته با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود از ضعف جسمانی خانم کریم بیگی به دلیل اعتصاب غذا خبر داد.

شهناز اکملی مادر خانم کریم بیگی نیز امروز با انتشار مطلبی نوشته است: “گفت دو روز پیش وثیقه‌اش را از ۲۰۰ میلیون به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش داده‌اند اما هنوز هیچ ابلاغ قانونی به ما برای تودیع وثیقه صورت نگرفته.”

خانم اکملی پیش از این نیز گفته بود علیرغم قرار پیشین در دادسرا، بازجویان با آزادی خانم کریم بیگی با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی مخالفت کرده‌اند.

مریم کریم بیگی روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه، با انتقال به شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی فدایی زاده از بابت اتهام ”اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. این شهروند روز سه شنبه ۲۴ خرداد، توسط نیروهای امنیتی ضمن تفتیش منزل شخصی اش بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

هرانا پیشتر در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال جاری طی گزارشی از محرومیت مریم کریم بیگی از تحصیل در دانشگاه خبر داده بود. او طی یک تماس تلفنی برای تعیین تکلیف محرومیت از تحصیل به دانشگاه فراخوانده شده بود.

پیش از این نیز در تاریخ ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ منزل خانم کریم بیگی و مادرش، شهناز اکملی توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته و تعدادی از لوازم شخصی آنها همچون تلفن های همراه، لوازم الکترونیکی و تمام تصاویر مربوط به جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ ضبط شده بود. مامورین همچنین مریم کریم بیگی را احضار کرده بودند. وی در تاریخ ۸ اسفندماه در دفتر پیگیری وزارت اطلاعات حاضر شده و مورد بازجویی قرار گرفت.

شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی یکی از جان باختگان اعتراضات وقایع ششم دی ماه ۱۳۸۸ است. وی پیش از این نیز سابقه بازداشت و تحمل حبس از بابت فعالیت های مدنی و دادخواهی در پرونده خود دارد.

مریم کریم بیگی، خواهر مصطفی کریم بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ است. مصطفی در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت. با وجود سکونت وی در تهران، ماموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران ندادند، ازاین‌رو خانواده کریم بیگی مجبور شدند او را هنگام غروب آقتاب در شهریار کرج دفن کنند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها