سعدا خدیرزاده، شهروند بازداشتی اهل شهرستان پیرانشهر روز دوشنبه ۳۰ خرداد، تنها یک روز پس از زایمان و عمل سزارین، به زندان ارومیه بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، سعدا خدیرزاده، شهروند اهل شهرستان پیرانشهر روز دوشنبه ۳۰ خرداد تنها یک روز پس از زایمان و عمل سزارین، به زندان ارومیه بازگردانده شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: خانم خدیرزاده روز دوشنبه فرزندش را در یکی از بیمارستانهای ارومیه به دنیا آورد و یک روز بعد به زندان ارومیه منتقل شد، هم اکنون پانسمان زخم عمل سزارین او توسط زندانیان هم بند وی تعویض می شود و حتی به خانواده او اجازه ملاقات نداده و از وضعیت سلامت او مطلع نیستند.

این منبع مطلع افزود: ثبت کارهای اداری و صدور شناسامە فرزند سعدا خدیرزاده بە بعد از آزادی او از‌ زندان موکول شدە است.

براساس این گزارش مسئولین زندان تنها یکی از زندانیان زن را برای همراهی او به بیمارستان فرستادند.

سعدا خدیر‌زاده در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه سال جاری، در اعتراض به بلاتکلیفی‌اش در بند نسوان زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا و دارو زده  و پس از ۱۲ روز با وعده مسئولان زندان ارومیه مبنی بر آزادی موقت با تودیع قرار وثیقه به اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

تا لحظه‌ی تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دسترس نیست. وی طی مدت بازداشت از “ملاقات با خانواده” و “دسترسی به وکیل” محروم بوده است.

خانم خدیرزاده روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شد. گفته می‌شود این شهروند زن در زمان بازداشت باردار بوده است. وی نهایتا در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰، با پایان مراحل بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به زندان ارومیه منتقل شد.

پیشتر این شهروند طی دو نامه از دادستان پیرانشهر درخواست تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه کرده بود، اما دادستان و بازپرس پرونده با درخواست وی مخالفت کرده بودند. سعدا خدیرزاده در درخواستش اعلام کرده بود که در حال حاضر در شرایط نامساعدی در زندان به سر می‌برد و به دلیل بارداری، فشار خون، ناراحتی کلیوی و دیسک کمر و ناراحتی قلبی و عصبی تحمل حبس برای وی سخت است.

سعدا خدیرزاده متأهل و مادر دو فرزند است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها