یک دختر نوجوان در شهر نورآباد از توابع شهرستان ممسنی واقع در استان فارس، روز دوشنبه ۶ تیر، توسط پدر خود به وسیله اسلحه شکاری به قتل رسید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دوشنبه شب ۶ تیر ماه ۱۴۰۱، یک دختر نوجوان توسط پدر خود به قتل رسید.

هویت این نوجوان “آریانا لشکری، ۱۶ ساله، فرزند محمدکاظم و ساکن شهر نورآباد از توابع شهرستان ممسنی در استان فارس” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «پدر آریانا با استفاده از اسلحه شکاری دختر نوجوان خود را به قتل رسانده است. مراسم خاکسپاری او نیز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه، در بهشت زهرای شهر نورآباد برگزار شد.»

جزئیات بیشتر این واقعه اعم از انگیزه برای قتل این نوجوان توسط هرانا در دست بررسی قرار دارد.

لازم به ذکر است بر اساس قانون مجازات اسلامی پدری که فرزندش را بکشد در صورت محکومیت در دادگاه به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود. در برخی موارد پدران، پس از بررسی این موضوع که پدر به دلیل قتل فرزند اعدام نمی‌شود دست به قتل زده‌اند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها