یک شهروند ساکن شهرستان شوشتر، پس از جراحت ناشی از شلیک مستقیم نیروهای امنیتی بازداشت و جهت درمان به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بامداد چهارشنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۱، یک شهروند ساکن شهرستان شوشتر، در پی  شلیک مستقیم نیروهای امنیتی مجروح شد.

هویت این شهروند “حسین کرم الله کعب، ۳۶ ساله، از اهالى بخش شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر در استان خوزستان، متاهل و پدر سه فرزند” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «نیروهای امنیتی به قصد بازداشت این شهروند وارد محل کسب وی شدند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. او نیز اقدام به فرار  می کند که نهایتا با تیراندازی مستقیم ماموران زخمی می شود. حسین که از ناحیه پا دچار جراحات شدیدی شده است، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به یکی از بیمارستان های اهواز منتقل می شود.»

به گفته این منبع مطلع آقای کرم الله کعب پیشتر چندین بار به ستاد خبری اداره اطلاعات اهواز احضار شده بود اما از مراجعه به این نهاد امنیتی خودداری کرده است.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۱، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۲۴۲ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۹۴ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۳ کولبر، ۳۱ سوختبر و ۴۰ شهروند میشود. ۱۴۸ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۸۱ نفر کولبر، ۵۱ شهروند عادی و ۱۶ نفر سوخت بر هستند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها